Thursday, March 11, 2010

Jakarta dan Bandung

rindu Bandung
teruja Jakarta bila 4 jiwa bersatu
harap-harap cinta datang lagi
dan yang pasti saya hanya cari kenangan terindah

___________________________

Rasa kehilangan sangat.. Sebak..Tapi saya tahan supaya air mata tak tumpah..
saya berjaya lagi kali ini.. saya semakin kuat..
Tolonglah kembali walau sekali...saya sorang-sorang harung hidup...tiada tempat bergantung atau mengadu.. Nasib ada kawan-kawan sebagai penyelamat.. Mereka bagai keluarga...
Susah bersama..semakin susah juga bersama..


Tolonglah Abah tolonglah kembali...Abah boleh..jangan lemah..Kalu tidak saya yang mati...
Saya rindu mama..tapi mama takkan boleh kembali..
walau saya menjerit meraung keluar air mata darah sekalipun..

~saya lupa Allah sentiasa mendengar rintihan kita, sentiasa ada bersama kita..saya bukan seorang.~~

3 comments:

  1. seronoknya nak g bandung!masa kiterang sgt lambat!haish.

    eyh,be strong kak long.kalau kak long lemah,cam ner ngan semua org?semua tahu yg kak long kuatkan??anggap apa yg terjadi adalah satu hikmah okeh ??

    enjoy to bandung yah !!!
    =)

    ReplyDelete
  2. saya pernah sampai jakarta dan bandung.
    bersiarlah di jakarta.
    makanlah di bandung.
    jejaklah kaki di tangkuban perahu.
    mainlah angklung bersungguh-sungguh.
    berbelanjalah di pasar baru.

    semoga selamat pergi dan selamat sampai.

    ReplyDelete
  3. hujan emas di negara orang,
    hujan batu tentunya di negara sendiri..
    cari pelajaran di sana untuk bekalan di sini..


    terima kasih nurul dan encik idi.
    Alhamdulillah selamat sampai ke tanah air yang tercinta ini.. sesungguhnya saya pasti memilih tempat ini akhirnya.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails