Thursday, December 23, 2010

bulan ini nampak suram tapi sebenarnya havoc giler!

alooooha!!

bulan 12 dah rupanya..
12 bulan berlalu utk tahun 2010.. cepat benar rasanya..
lagi beberapa hari 2011 akan menjelma pulak..
wahh..... rasa nak cubit2 diri sendiri..
bagai tak percaya masa begitu cepat..
hushhh~~

okla mahu cerita.. eh ada ke orang2 nak baca cerita saya neh..
tapi nak cerita jugak..tak kire2.. huaaaaaaaa (nangis guling2)
apehalll nak nangis guling2..
igt kanak2 ribena ke..
i'm not a girl anymore but gonna be a woman soon.. wahhhh.. poyonyersss

well bulan ini kehidupan saya penuh keceriaan..
penuh lah dengan aktiviti yang boleh menggembirakan saya
penuh sepenuhnya lahh.. sampai malas nak update blog
well..ending kena la hepi kan~~
menci kan tgok filem or drama yg sad ending..

bermula dengan aktiviti CSR company
jd ad-hoc utk satu program bersama anak yatim
boss tanya berminat?
terus laju say yess...
keluar sekali sekala dari kepompong sendiri kan.. why not~~
saya memang minat nak buat aktiviti sebegini..
tapi takde peluang..
pernah register kat SALAM
tapi tak panggil2 pun...
yang buat saya teruja bila dengar lokasinya di Kedah
owhhh rindu lah sama itu tempat..
sepanjang 4 tahun lebey2 sikit (jgn tanya kenapa ade lebey2.. well budak pandai kan.. hik3..)
kat sana banyak memori indah..
sawah padi, ramah tamah penduduknya, makanannya, semua lahh
tak boleh blahhh kesedapan laksanya.. nyumm2
tapi bab jauhnya perjalanan balik Kuantan-Kedah saya tamo cerita..
nak nangesss~~ huhu
pertama kali mesti ada kekoknya..
teman anak2 yatim dan ibu tunggal bershopping barang2 sekolah dan keperluan rumah
mereka teruja.. saya lagi lah
"mak betulke dapat RM200 seorang?"
"betul.. cuba tanya kakak tuh"
"betul dik.. kalau tamo akak amik"
saya belajar menghargai hidup bila lihat orang lain yang lebih susah
malamnya dinner kat satu restoran yang pelik
semua masakan dihidangkan ada buah naga (dragon fruit)
even masak asam pedas pun taruk buah naga tuh
tapi sedap n unique
korang pergilah nanti kat Restoran Bunga Naga, Atas Bukit kat Jitra...
cantik interiornya

di samping sibuk dengan urusan kerja di ofis saya juga sibuk uruskan Family Day utk Company..
dilantik untuk jadi committee..
buat kerja atas rasa sukarela..
2 tahun tak disajikan dengan Family Day atas dasar "cut cost"
hushhhh.. sangat menyedihkan~~
Kali ini dengan bajet ciput  buat kat Desa Water Park (DWP)..
Syukur larhh.. dari takde kan~~
owhhh.. tapi best bila bekerja dengan orang2 yang gila2..
buat kerja dengan hepi walaupun banyak masalah yang melanda..walaupun penat tahap baboon..
yang paling best semua berjalan lancar di hari kejadian dengan minimal mulut2 yg berbunyi..
banyak yang memuji.. budak2 sangat suka.. yeayyyy
so pedulik la mulut2 busuk itu..
cuma Foods kat DWP sangat mengecewakan..
tak sedap lagsung~
yang lain semua ok...
owhhh saya kene kurangkan aktiviti terdedah dengan cahaya matahari..
sebab.. hik2.. tunggu..

naik gunung Rajah kat Bentong..
pun macam tak percaya lagi..
betol ke dah naik hari tu..
betol ke smpai puncak..
ne bukan kene cubit.. tahap kene lempang dah ne..
Alhamdulillah..
fikiran tenang di kala menghirup udara tenang..
hati terbuai dengan keindahan alam ciptaan Allah s.w.t..
ditemani dengan kawan-kawan yang baik hati.
terima kasih kudrat
buat saya tersenyum~~

sebab apa tamo terdedah kepada cahaya matahari
sebab apa nak diet hardcore 2 minggu
sebab apa rasa berdebar2 manja
sebab nak kene jadi pengapit budak tuh..
budak tuh name die Lida..
name bakal suami die Cek Wan..
bercinta dah lama..
kawen jugak akhirnya.. hik3.. Alhamdulillah
Tetiba saya wujud dalam drama kawen2 diorang neh..
pengapit pompuan dan laki akan mengenakan rona merah jambu.. idea sape ek.. hik2.. sape lagi.. nasib baek pengapit laki tak byk bunyik.. kalau tak tukar pengapit laen.. hihi
tema pengantin adalah maroon.. utk pengantin pengantin menyerlah we all pakai lite2 je..
pengantin dah bagi warning.. jangan nak over dari dorg..
takkan kut..tapi tgokkk lahhh.. hehe
sure berdebar2 gile lida sekarang neh~~
saya?? mestilah kool... berdebar sikit2 je..
hari kejadian tatau la nak cakap..
doa banyak2 tak jadi bende yang memalukan..

owhhh lida nak kawen dah...
gembira plus sedih juga...
eh tamo sedih2...
ok saya gembira neh..
betul la tak tipu...
macam ni



percaya??

malam ni nak gerak dah g rumah pengantin
esok cuti.. yeayyyyyyyyy

BYE-BYE 2010
HYE-HYE 2011

pasti ada sinar untuk saya!! :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails