Monday, December 13, 2010

pengajaran hidup yang amat bermakna

kan hari tu saya cakap dah tamo naik..
poyo je Nuang hari tu..terakhir la sangat.
tapi saya pergi lagi
bertitik tolak dari naik bukit tabur hari tu saya dah tak sakit kaki.. chewahhh
lagi2 Maria duk pujuk2..  haishh i tak tahan la org pujuk2.. lemah taw.. awwww
saya cakap kat Maria.. kalau saya pergi nanti jgn tinggalkan daku ini.. wat ayat2 sedih.. tapi berat lagi nak pergi..
setelah konpinden datang.. saya setuju ikut..
berdebar2 sangat.. berdoa banyak2..
takut apa2 terjadi kat kaki saya macam naik Korbu dan Gayung.. (Korga)
takut nak menyusahkan orang..
takut jln sorang2 masa naik Korga jugak
takut jalan malam2..
macam2 lah.. bercampur-gaul..
Alhamdulillah berjaya~~
Terima kasih dan tahniah kawan2 BADR, SSPG dan lain2..
fun sangat2..
cuma view dari puncak terlindung oleh kabus..
As usual menggila berfoto..
walaupun camera takde..
tumpang posing camera org.. tak malu sungguh~~

inilah dia~
Gunung Rajah
1,683m
Bentong, Pahang
2 malam 2 hari

Air terjun Chamang - trek balak - Air terjun Naning - Kem Hijau - Puncak Rajah


Sebelum naik saya dah semat azam "jgn lemah2"

All this while saya cepat lemah, cepat give-up.......... setelah beberapa siri jajahan gunung (terasa macam poyo lakk).. saya banyak belajar.. betul lahh.. pengalaman byk mengajar kita untuk mnjadi lebih baik di masa hadapan.. Antaranya;

~sebelum naik gunung fikiran kena kosong, kena tenang.. saya silap bila naik gunung saya fikir untuk lepas tekanan.. ~

~jangan manjakan diri sangat.. sikit2 nak rehat.. sikit2 nak minum air..senyum je..penat manapun kita.. senyum bole mngubat diri sendiri~

~kawan camping adalah adik beradik bagi saya..biasalah banyak kepala.. mcm2 la perangainya.. air dicincang takkan putus kann.. jgn ambil hati sangat~

~ jangan pergi masa aliran period tenat.. emosi tak stabil.. macam naik Korga emosi sangat2 tak stabil..
bole lak nangis2 sebab jalan sorang2.. lepas Korga saya down sangat2.. menyesal la kunun.. tapi sebenarnya saya patut berbangga.. tak semua kan dapat pengalaman camtu.. bila fikir2 balik.. memori itu sangat indah dan manis~

~lagi satu.. ni kut rahsianya.. ringan dan lasak..i super loikke.. ~



jadi nak naik gunung lagi tak?.. 
nantilah difikir2kan..
tak lari gunung dikejar.. kih3

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails