Monday, December 27, 2010

jangan pentingkan diri

hmmmm..
asyik nak mengomel je lately..
sebenarnya saya tgh cuba memahami lumrah kehidupan ini..
kejadian alam ini sangat unik..
semuanya datang daripada Allah S.W.T yang Maha Berkuasa

dalam Al-Quran sendiri dah bgtau manusia memang dijadikan berpasang2..
cara berjumpa cara kenal akan berbezalah bagi setiap orang..

ok.. saya faham.. kita takkan boleh langgar takdir kan..

sepanjang saya hidup ini, saya berjumpa ramai orang, saya berkawan dengan ramai orang, saya kenal dengan ramai orang..
orang di sini maksudnya lelaki
lelaki yang betul lelaki la.. hik3
saya pernah jatuh cinta semasa saya darjah 4
indahnya
suka sama suka
tapi dua2 malu
main sama2 tapi tak pandang muka
tulis surat taruk bedak berkilo2
tapi kami tak pernah meluahkan
tak pernah ada kalimat "i love u"
terkubur sebab bawa haluan masing2 bila dah besar
dia pindah.. sampai sekarang tak pernah jumpa lagi

saya anggap itu takdir
selepas itu saya tak pernah menjalin cinta dengan sesiapa
saya jatuh cinta dengan beberapa orang
tapi saya tak paham mereka tak pernah meluahkan kalimah "i love u"
saya jadi marah, bengang
sedih bila dapat tahu mereka sudah berpunya..
yang paling sadis mereka berkahwin..
tapi paling bengang bila yang tak berpunya tuh pura2 tak tahu..
saya nak mereka cakap "i love u"..  kalau setakat saya suka awak...
puji2 sana puji2 sini..
saya tak paham.. owhhh can i say saya buat-buat tak paham
sebab saya mahu dia luah..
kalu malu sangat.. tulis je.. sms je..

tapi penting sangat ke kalimah "i love u"..
cukup kan dia tunjuk sifat caring dia..
itu maknanye die cinta kan??

bila dah dewasa ini, saya perlukan jaminan
owhhh saya tak percaya dgn perbuatan..
saya perlukan kata2..

betapa saya mementingkan diri kan
padahal bila berbalik pada lumrah kehidupan
Allah S.W.T menjadikan kite berpasang2
kita akan bertemu dengan pasangan kita dengan taldirNya
Kenapa saya nak melawan takdirNya?
kalau saya jatuh cinta dengan dia adakah dia juga perlu jatuh cinta dengan saya
saya bengang, saya kecewa, saya sedih bila dia tidak
Padahal sebaliknya ada hikmah
Dijauh2 kan sebab dia bukan jodoh yang sesuai untuk kita
mungkin akan ada yang terbaik

owhhh syukur saya sedar
ye betul...
kita perlu bersyukur dengan takdir kita
jangan cepat mengalah

sekarang saya faham..
lambat atau cepat kita akan temu juga kebahagian itu
jangan pentingkan diri sangat..
*pis*






2 comments:

  1. kalau aku yg cakap "i lebiu"? amacam? takot tak? muahahaha...

    ReplyDelete
  2. oitttt... sile larhh. i rela u.. hik333.. uwekkkssss

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails