Thursday, December 10, 2009

prinsip hidup~~

Setelah menjalani proses pemikiran yang agak dewasa sedikit dari yang sebelumnya, saya sedar yang saya hidup selama 27 tahun ini tanpa ada prinsip hidup yang pegun.
Melilau-lilau mencari jalan hidup yang sebenar dan hakiki.
Kekadang ke kiri, ke kanan, ke belakang dan ke hadapan dengan harapan menemui Nur kebahagiaan. Tapi saya sebenarnya bukan mencari tapi melilau-lilau ikut suka hati.
Saya bukan budak tapi sudah layak dipanggil dewasa. Sungguh memalukan apabila seorang dewasa berjiwa kanak-kanak atau sedikit kurang malu saya berlagak seperti remaja.
___________________________________
Bagi saya seminit-dua.
____________________________________

Rupa-rupanya saya sudah lama hilang. Sekembalinya saya ini, saya mahu hidup yang berprinsip. Bukan berayun-ayun mengikut lenggok angin. Sudah cukup lama saya bergurau senda dengan hidup saya. Saya tak boleh dipermainkan kan lagi. Jiwa saya bukan untuk dimainkan tapi untuk bermain menjadi pemain yang handal bak Dato' Lee Chong Wei.


Tolong pergi jauh-jauh sebab saya cuba memadam kamu.




SELAMAT TINGGAL DUNIA YANG LAMA DAN SELAMAT DATANG DUNIA YANG BARU

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails