Saturday, August 7, 2010

berkabung~~

dia takdelah secanggih NIkon D90
dia takdelah semahal Leica yang saya idam2kan tu
dia takdelah secomel Sony T-Series yang pinky2 tuh..
dia biase2 jer..
yang pasti dia tak boleh masuk air...
huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..
nak nangis... sob.sob

********************************
hujung minggu harus ada aktiviti
jadi pergi Sungai Gabai untuk memenuhi hari Sabtu..
BADR sudah selamat ke Chamah..
Harap diorang selamat sampai dan pergi..
korang boleh punya!!
jelesnya...
tapi apakan daya saya rasa saya tak sekuat mereka..
takut apa2 terjadi..
tamo menyusahkan diorang lagi..

Ok trip ke Sg Gabai..
Last minit punya plan.. pergi dengan rakan sekerja Kema dan Norie..
pagi2 lagi bangun menyiapkan hidangan masing2..
saya ditugaskan buat sandwich.. berat neh tugas neh..
nasib baik hasilnya mantap..
norie goreng nugget..
kema goreng keropok..
jadi bertigalah kami mandi-manda di Sg Gabai..

Mandi-manda seronok
tapi jadi tak seronok bila kecelakaan terjadi...
Saya tergelincir masa jalan atas batu..
kunun2 nak pergi tangkap gambar..
tapi jatuh..
yang sadis saya tak berjaya selamatkan kamera saya..
saya tersadung dalam air..
masa tuh tak fikir dah sakit ke tak..
kamera yang penting ok..
pastu gelak2 sebab cara saya jatuh macam agak kelakar..
kaki kat luar air.. tangan kat dalam air.. kepala kat luar..
camne tuh??
tapi saya sebenarnya gembira jugak..
dapat gelak ketawa bersama mereka..
banyak peristiwa gelak ketawa tadi..
abang belang2 manggis tuh dan pakcik buaya tu sangat kelakarr..
harap si belang2 tu jumpa kereta saya.. haha
dan bermulalah episod perkenalan..
tamo nak sedih2 sangat..
tapi sebenarnya sedih jugakkkkkk..
tipu kalau cakap tak sedih...
macam mana nak hidup tanpa kamera neh..
ada hikmah ek??
mungkin..




2 comments:

  1. Sesak napas Kak ili..
    Owhh tidak...camne nak hidup gembira bila kamera takde?Izza, hikmahnya mungkin....nak dapat kamera baru.

    ReplyDelete
  2. kan~~ mau gile meroyan tak dpt gedix ngan camera.. nak leica~~ nk carik tukang sponsor neh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails