Monday, November 9, 2009

ikhlaskah seorang kawan?

betapa rumitnya menjadi seorang yang bergelar kawan..
saya cuma ingin jadi kawan yang setia, ikhlas, susah senang bersama..
tapi saya robek semuanya disebabkan dosanya yang tercalit di masa lampau..
saya cuba berlagak seperti biasa tapi saya tak boleh..
saya jauhkan diri dari dia dan seharusnya dia wajib perasan..
saya cuba juga untuk menjaga hati semua..
tapi saya gagal lagi..

saya merosakkan lagi bila datang orang ketiga..
saya anggap dia bukan kawan..
tapi saya tolong dia sebab sifat kemanusiaan..
kemudian semuanya kisah duka bermula..
dia jahat dia busuk..
perlukah saya luahkan semua sebab saya bukan sebegitu yang war2kan pada dunia keburukan orang..
diulang lagi saya juga bukan insan baik atau malaikat..
tolonglah hilangkan sikit ego..
saya jauhkan diri lagi sebab saya mual..
she is the real BACKSTABBER!!
depan baik belakang macam BABI..
mintak maaf sekali lagi saya ulang saya bukan baik..

saya sangat keanak-anakkan..
seharusnya saya berterus-terang dari dulu..
tapi saya pendam.. pendam sampai jiwa saya mati..
saya mintak maaf saya cerita keburukan orang..
tapi sumpah.. masa tu saya jiwa mati.. tiada tempat mengadu..
hanya ada kawan..
saya patut bertindak dari dulu..
tapi saya selalu silap langkah..
memang akan selalu silap..

Untuk insan yang saya anggap kawan itu..
saya sayang ikatan kita..
saya minta maaf ia jadi rumit macam ni..
semoga bahagia di samping dia..
kawan selamanya kalu begitu jadinya..
saya IKHLAS~~


2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails