Tuesday, July 6, 2010

Allah S.w.T sayang kita

selalu sangat sebut mati..
nak sangat kan...

syukur Alhamdulillah saya masih hidup..
masih boleh berjalan dengan kaki sendiri yang suka lenguh2..
masih bole tersenyum walaupun terpaksa..
masih boleh bersujud mengadapNya walaupun kadang2 jiwa kosong menipiskan sedikit kekhusyukkannya.


Malam tadi saya ke Tanjung Malim.. (saya bawak selaju-lajunya sambil nangis2.. entah rasa sayu sangat2.. kadang2 terfikir nak langgar je divider.. tapi saya buangkan perasaan tak betul tuh... Nauzubillah..)
berjanji dengan Onchu (Mak sedare belah abah yang bongsu) untuk hantar Adik (sepupu) ke Kolej Profesional Mara di Ayer Molek...
Seawal jam 4 pagi saya bertolak dari Tanjung Malim..
Malam tadi dah tak berapa nak lena tidur..
bayangkan tahap laloknya camne kan..
bila kene bangun seawal itu
ditambah memandu di lebuhraya utara selatan yang agak membosankan.


Entah kenapa mata ini rasa mengantuk sangat..
cuba menukar siaran radio beberapa kali..
mencari lagu yang catchy..
berborak dengan onchu..
kadang2 juga adik mencelah..
tapi masih ngantuk..
tahan..tahan..

Ya Allah... tetiba tak sedar..entah camne saya boleh terlelap..
nasib baik sempat mengelak dari melanggar divider..
nasib baik juga tiada kenderaan di sebelah..
Terus berdebar menggila..
istighfar..
Kalau aku seorang takpelahh...

Yang pelik kejadian ini berlaku 2 kali..
nak sangat kan..
Saya bukan apa.. nak mengejar masa..
nanti lambat lak si Adik tu mendaftar..
Akhirnya saya mengalah berhenti di R&R..
minum secawan nescafe...
terus segar biji mata..

Cuma nak beritahu korang..
Kalau mengantuk ketika memandu berhenti tidur sekejap.
sayangi diri anda dan keluarga anda..
kalau tak sayang diri sendiri pun..
ingat ada orang yang sayang anda.. huhu


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails