Wednesday, March 30, 2011

blog dan emosi

perasan tak?
tatau la kalau korang...
saya tulis blog bila saya rasa saya down
bila down je rasa nak tulis blog
agaknya kalau orang tak kenal tetiba baca blog saya mesti anggap saya ni manusia yang EMO

padahal saya bukan selalu macam tuh
tapi bile dah geram saya rasa nak lepas dengan tulis..
tulis kat buku, tulis kat diary, tulis la kat mane2 pun..

well.. macam hari ini saya hangin sangat2..

dengan tepon..
dengan kerja..
dengan kereta...
dengan orang2 yang hanya pentingkan diri sendiri..
dengan diri sendiri..


tepon~ bateri bile kol 2-3 kali dah mati, takpe lagi... bole charge.. ne dah sampai tahap... bile kol... org di sana tak dengar suara org di sini..  orang di sini sangat sedih sebab org di sini rindu.. kih3.. abaikan.. saja buat gempak..kih3.. benganglah... sebab saya tak dapat nk sampaikan apa yang saya nak sampaikan.. suara yang kolnye jelas jerr.. gerammm.. perluke tukar tepon neh?? huhu

kerja~ kalau cakap pasal kerja neh.. memang takkan habis.. selagi kita mendambakan rezeki selagi itu kita kene bekerja kan.. saya dan kerja?? ada konflik sikit.. sebelum ni saya diberitahu senior saya yang dia akan bawa saya ke department yang lain..menjurus ke arah 'corporate'... bagi saya adalah keparat.. saya tak rela pun tapi adakah saya ada pilihan.... saya redha.. sebab sambil redha sambil cari peluang kerja lain..
tapi hari ini saya dengar dari mulut orang yang senior saya tu takkan bawa sesiapa pun which saya rasa WTF... sebab macam dipermainkan pula.. walaupun saya lega saya tak akan ikut dia tapi tolonglah b profesional sikit.. cakap biar serupa bikin..  geram betul.. time lunch balik rumah.. bawa kete laju2.. bole pulak kene tahan dengan polis trafik.. (apesal la time lunch ne.. pakcik polis ne rajin pulak bekerja..)
ape lagi saya dengan sepantas kilat sorok kan wallet dalam dashboard...

pakcik polis: bagi lesen keta...
saya: mintak maaf encik.. saya tertinggal wallet.. tu yang terkejar tuh.. bawak laju2..
pakcik polis: awak dah melebihi had neh.. patut 80 tapi dah sampai 109.. takkan tade ape2 pengenalan diri (muke garang)
saya: ni tag company saya (muke cuak). ini je yang ade.. (buat2 cari)
pakcik polis: awak kerja mane.. kerja ape
saya: kerja tooottttttttt.. kat toootttttttttt
pakcik polis: dah kahwin? (hushhh ne soalan tak bole blahhhh neh... soalan yang terbitkan satu kesimpulan)
saya: belum... (perlu ke soalan ni)
pakcik polis: takpela saye lepaskan awak.. kalau janda saya dah mintak nombor (dalam hati sumpah seranah polis ni..tapi sebab saya yang salah.. redha)
saya: tak.. saya anak dara.. (statement tegas)
pakcik polis: (sengih gatal)
saya: takpela.. terima kasih ye encik.. (tutup tingkap dah blahhhh tanpa enoleh ke belakang lagi.. dalam hati.. YESSS!! berjaya muslihat saya)
*kesimpulan* semua polis trafik GATAL!!

kereta~ bunyi enjin yang tak bes... arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh apa nak buat ye.. esok mintak tolong Dinen tengok~ tadi tepon Dinen, dia tak dengar suara saya.. jadi hajat tengendala..
Owhh Dinen adalah kawan opis saya.. dia nampak ganas tapi baik.. hihi.. best kacau dia jugak..

Orang-orang~ biarlah mereka.. moge mereka bahagia ye~~

Diri Sendiri~ kenapa bila tensen ada rasa nak buat bende tak baik.. huhu.. tadi hampir... tapi nasib baik kali ini kuat.. huhu..


*RINDUSANGATSANGATRINDU*
  


2 comments:

  1. weah. ko berbelog bile terlalu happy atau terlalu emo. ok lah tuh, boleh lepas perasaan. klu aku,semberono. kicap tumpah pon nak tulis. takde motip. sigh~.

    ReplyDelete
  2. bile emo lahhh specially.. lepas gerammmm.. huhu.. gerammmnyerrrr.. hik3

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails