Thursday, March 3, 2011

YM pulak!!

Sebelum ni bila Facebook(FB) disekat di ofis, saya terima dengan hati terbuka.. Faham.. Kadang-kadang penggunaan FB yang melampau boleh menjejaskan "efisien" nya seseorang ketika waktu kerja. Lantas pihak atasan ambil keputusan mendadak menyekat FB.. 

diam tanda setuju. tanda menyokong
walau hati tak rela.


Sekarang....


YM juga mahu disekat.. Geram yang amat..
Ayat di bawah akan dibunyikan;

"eh.. nama je IT company... tapi tak guna pun teknologi"

Padahal Yahoo Mesengger (YM) itu sebenarnya memudahkan interaksi sesama rakan-rakan sekerja berkaitan dengan kerja.. walaupun tak sebanyak mana pun cakap pasal kerja. selebihnya GOSSIP.. hehe. tapi membantu..

YM bagi saya tak menganggu pun kerja.. kerja masih siap pada masa..
sambil chat sambil buat kerja..

YM bagi saya mediun kita berinteraksi dengan orang dengan cepat.. Yang dekat dijauhkan..
Yang katak bawah tempurung dibuka tempurungnya..
Medium untuk tukar2 idea pasal isu semasa.. huh

Saya pun takde la marah membara.. Sampai nak bakar ofis..
tak mati pun kalau takde YM..
Cuma rasa lain sikit jer..
Dah tak dapat chat ngan awak la Lida.. mesti rindu saya kan.. huhu
dah tak dapat gosiip ngan Maria kalau bosan melanda..
ok la lepas ini saya kerja bersungguh-sungguh la..

balik kerja kan masih boleh YM.. haha~~
tapi tak best.. sebab kalau kat opis dah duk ngadap je
kat rumah takkn nak duk ngadap lagi..
eh bukan ngadap je balik rumah.. ~~ (ikut mood)

sebenarnya cerita YM disekat nie tak lah seGAH cerita kawan saya ini

owhhh.. hampir nak menangis..
Tahniah.. Tahniah..Tahniah..
kawan opis saya, Rin baru je bagitau tadi..
dia pregnant !!
dah 5 mingggu..
Alhamdulillah
8 bulan kahwin.. akhirnya Allah S.W.T mengurniakan rezeki itu~~
Sampai sekarang saya masih tersenyum..


gambar di bawah bila kejakunan melanda dan kesan YM disekat.. haha





6 comments:

  1. Eza, kak ainul pun dah lama giler tak bukak YM. Eza skrg sgt pandai bergaya yer... :-)
    Miss u.. mmmuahh...

    ReplyDelete
  2. wah, nama MARIA 'Z pon ada disebut kat sini....nampak sangat ler i ni kaki gosip...kantoi pulak kat sini

    ReplyDelete
  3. maria; hik3.. bukan ke?~~ mane menghilang?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails