Thursday, May 13, 2010

e-mail dari kawan saya

Tajuk e-mail: Kasih Abang

cukup memilukan hati....
gambar murah..nilai berjuta...






Kekadang Allah menyempitkan

Supaya kita tak hanyut dalam kesenangan

Kekadang Dia melapangkan

Supaya kita tak selalu dipagut kesempitan

Kekadang Dia melepaskan kita dari kedua-duanya

Supaya tidak bergantung kepada sesuatu

selain-Nya!


*saya bukan rajin nak baca e-mail maksudnya e-mail selain kerja.. lagi-lagi kalau e-mail yang berjela-jela panjangnya.. sekali sekala dapat e-mail bergambar pun.. saya buka dua tiga, lepas tu tak kuasa nak layan.. nak forward e-mail pun lagila malas..tapi e-mail yang satu ni begitu menyentuh, menyentap, meragut jiwa malas saya ne.. hmmmm..*

*manusia ni bila senang mudah lupa pada asal usul diri.. cepat alpa.. hanyut entah kemana..sampai ke laut jauhnya...bila susah dan terjatuh baru tersedar.. menginsafi diri
kalau yang mahu insaf.. kalau masih hati keras.. hanyutlah lagi.. saya cuma harap hidup saya sederhana sahaja.. tak perlu kaya melimpah ruah..dan harap saya tak hanyut banyak sangat.. moga pintu taubat masih terbuka untuk saya..Amin*

selalu je terfikir.. kalau tibanya hari ini hari terakhir saya.. tak sempat nak bertaubat.. amal pula masih tak cukup.. macam mana ye...???..huhu

2 comments:

  1. Salam..

    Nak tau la. gambar awak dapat dari mana.. leh tak nak tau source nyer..

    tolong email kat saya fazi_fiji@yahoo.com

    coz kesian sgt dgn budak ni..

    rasa terpanggil nak tolong..

    terima kasih.
    fadzil
    019-3454524
    fazi_fiji@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. thanx sebab prihatin.. gambar tu just gambar hiasan.. mmg memilukan bila tengok gambar tu kan..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails