Tuesday, June 22, 2010

kurang sedih... thanx gossip girls i~~

semalam memang saya sedih menggila..
malam tadi puas dapat nangis kuat2..
dapat nangis lama2..
bila bangun pagi..
mata agak susah nak dibuka..
nasib baik tak bengkak sangat.. hehe

sebab saya sedih??.. hmmmm.. sedih ok..
hari ahad yang lepas saya menghadiri kenduri kahwin kawan hiking.
menariknya... cinta mereka berputik selepas naik gunung bersama.
jodoh kann..
mmg terkejut sebab tau2 je dah tunang..
selamat berbahagia ek wan dan mawar..
comel sangat korang..


tadi bukan cerita sedih..
cerita bahagia..
saya adalah cerita sedih..
nak dijadikan cerita betapa kecilnya dunia ni..
rumah wan rupanya selang satu rumah je dengan kampung saya..
Datuk saya dah meninggal dunia..
tinggal rumah je yang disewakan entah kepada siapa.
saya tak ambil tahu dan malas ambil tahu..

Bila masuk je kawasan kampung itu..
perasaan saya berubah..
sayu sangat..
memori dulu-dulu datang balik..
gila rindu zaman dulu-dulu..
zaman kanak-kanak bila cuti sekolah balik kampung
heaven betul masa itu..
tiap-tiap hari main tak ingat dunia..
rinduuuuuuuuuuuu..
sempat terlibat dengan cinta monyet..
haha comel sangat...
utus2 surat..
malu-malu kucing..
dapat hadiah cincin..


tapi bila tengok betul2 rumah arwah tok ayah..
lagi bertambah sedih..
saya nak sangat masuk halaman..
tapi memikirkan ada orang lain di situ..
saya memandang dari luar sahaja..
dulu ada pokok bunga tanjung depan rumah tok ayah..
suka kumpul bunga tanjung sebab wangiiiiiii..
kalau raya seronok sangat.. arwah mesti beriye masak ketupat dan rendang.
nanti bila nak balik kuantan mesti dia bekalkan buah limau bali...


gembira dapat jumpa kawan2 sepermainan masa kecil..
kakak yang pernah jadi babysitter kami pun ada..
kalaulah boleh putar masa kembali..

bila teringat memori sebegitu, saya takkan lari dari mengingati arwah mama.
jadi sedih saya bertambah-tambah..
saya nak mama sekarang..
saya rindu mama masak..
kalau saya rasa saya nak makan sesuatu saya beritahu mama.. 
mama akan masak...
sekarang??
suka tidur atas kaki mama kalau tengok tV..
arghhhhhhhhhhh..
saya taip ni sambil nangis..
saya tak boleh hidup dalam kenangan..
sampai bila kan..


sedih bila orang yang kita suka tak suka kita..

sedih bila kita cuba buat terbaik untuk semua tapi disalaherti pula.. demmm..

sedih bila someone will leave us


ok kurang sedih bila bergelak ketawa dengan gossip girlss..
siap buat perjanjian..
perjanjian terpaksa dirahsiakan sebab boleh menjatuhkan air muka orang lain..
tapi kami tetap teruskan aktiviti gossip under ground..
hehe.. tak boleh terbuka sangat..




2 comments:

  1. Izza,
    Sebab awak ada pakej yang seronok utk dibuat kawan..saya nak upgrade awak jadi kawan belog saya jugak drpd kawan hiking, kawan gossip, kawan facebook..

    Izza,
    Kite manusia kene sedih jugak..takkan akan jadi hepi selamanya...sedih Kak Ili baca..be strong Izza.

    Tak sangka keciknya dunia ni.

    ReplyDelete
  2. kak iliiiiiiiiiiiiii comelllllll.. hik..hik
    thank tao~~~~~ sy pun suke kwn ngan kak ili..
    happening...

    sy sedih skjp je kak ili.. kalu jmpe membe2.. diorg byk beri smngatttt.. bile ketawe sy ok~~~~~

    mmg kecik dunia neh kn....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails